sâmbătă, 13 noiembrie 2010

ZAGANU ~intro~

O sa incep cu mijlocul, adica cu plimbarile si turele pe care le-am facut doar de cativa ani incoace (5-6), iar pe masura ce-mi voi aminti si de cele mai vechi le voi posta aici. Intotdeauna am avut un apetit iesit din comun cand a fost vorba de plimbari si de miscare fie ele in parc, la socri, la cumnati, la tara, la pescuit, la mare,etc. si nu in ultimul rand la munte. (Nu este mai putin adevarat ca imi plac si calatoriile cu masina.)

De la 3-4 ani poate si chiar mai putin, dar asta e varsta din care imi mai aduc aminte vag cateceva, ai mei m-au tot dus prin concedii la mare, la tara dar in cea mai mare parte la munte. Tatal meu fiind nascut la munte si un impatimit al plimbarilor se pare ca de acolo m-i s-a ascutit si mie aceasta placere de a calatorii.

Printre aceste multe calatorii taicamiu avea o locatie anume unde se simtea in largul sau si anume "La Triunghi"(revin la aceasta denumire*). Era undeva in apropiere de Valea Stanii la poalele masivului Zaganu din muntii Ciucas pe malul Telejenelului. Un adevarat loc salbatic unde muntenii isi coseau fanul ce le era de trebuinta iarna. Priveam de acolo la acel munte stancos pe deasupra caruia zbura din cand in cand cate o acvila, corb sau poate zagan (vultur ce a dat nume se pare acelui masiv)si ma gandeam "Oare oamenii pot ajunge acolo?".




Imi spuneam ca voi incerca odata cand va veni timpul. Dar timpul a trecut repede si cred ca acel timp cand trebuia sa fac asta l-am pierdut. Acum a fost mult mai usor mergand cu prieteni caliti in batutul si escaladatul muntilor, dar am facut-o si cred ca cel mai mandru de asta e tata. Am facut multe de atunci, dar chiar o sa incep cu ZAGANU pentru ca mi-a marcat copilaria.





* Denumirea aceasta vine de la capatul unei linii de tren in forma de triunghi. Trenul ce ducea muncitorii forestieri la munca si transporta in Maneciu bustenii pentru a putea fi prelucrati la fabrica din comuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu